Microsoft..uhm... oikeesti?

Nyt ei meinaa taas järkeen mahtua tämä oheinen mainos ollenkaan...



Tembus tekee seuraavanlaisen analyysin eli vuodatuksen.

Viimevuodet ovat osoittaneet, että Apple-tuotteiden omistajat sitovat osan omaa persoonallisuuttaan omistamiensa laitteiden ympärille - se nyt vaan on "cool" omistaa Applen tuote, oli se mikä tahansa: iPod, MacBook, iMac tai vaikka pelkkä applen tarra polkupyörässä. Tuotten imago identifioi siis myös sen käyttäjää ja vaikutelma on aina myönteinen.

Voisiko Apple mainonnassaan paremmin onnistua!! Apple rakastaa käyttäjiään ja käyttäjät Applea.

Miten vastapeluri toimii?

Vastapeluri (lue: Microsoft) luo ensin tuotteen, joka on täysi fiasko. Ihmiset ostavat ja pettyvät. Vallalla on ilmapiiri, jossa Vistan ostajaa / käyttäjää katsotaan halveksuen: "ai sinäkin haksahdit, voi voi voi, kylläpä elämäsi on surkeaa". Aivan kuin Vistan käyttäjä olisi aivoton typerys, joka omaa typeryyttään on nyt Vistan kurimuksessa.

Oletko muuten pannut merkille, ettet näe kahviloissa ihmisiä, jotka "rinta rottingilla" (muka vahingossa) vilauttelevat läppäreitään, jossa pyörii Microsoftin Vista. Ei todellakaan! Vista isn't cool! Vista sucks! Vista is embarassing!

Tähän muodostuneeseen kuluttajailmapiiriin ja Vistan tuoteimagoon Microsoft tuottaa mainontaa, joka menee maussaan niin alas, että jopa meitä Vistan vihaajia hävettää. Miltä tuntuukaan niistä onnettomista Microsoft-tuotteiden peruskäyttäjistä, jotka tuskailevat esim. Vistansa kimpussa ja näkevät nyt ohjelmistovalmistajansa tekemän mainoksen, jossa heidät kuvaillaan stereotyyppisen överisti täysin aivottomaksi väeksi!

Pitää muistaa, että Vistan käyttö ei ole aina käyttäjän vika! Markkinatilanne on ajanut perus-PC-käyttäjät tähän ahdinkoon. (lue: Microsoftin tapa hoitaa ohjelmistokehitystään)

"Rautavuori!"
Microsoftin tuotemielikuva on törmännyt jäävuoreen nimeltä Vista. Nyt tämä "titanic" on uppoamassa ja viimeisinä hengenvetoinaan se päättää alkaa pilkata maksavia "matkustajiaan". Sivustaseuraaja tuntee samanlaista pahoinvointia kuin näkisi raajarikkoa kampitettavan. Ala-arvoista ja täysin moraalitonta toimintaa.

En lähde tässä kohtaa edes kuvailemaan sitä närkästystä ja aitoa hämmennystä minkä mainosvideossa tarroilla peitetty Applen MacBookPro minussa aiheuttaa.

Muistakaa! Oheisen pitäisi olla MAINOS. Sen pitäisi herättää positiivista odotusta ja luoda tarpeen ostaa kyseinen tuote. Ja jos se ei tee kumpaakaan näistä, niin sen pitäisi edes olla aidosti viihdyttävä ja henkiä myönteisyyttä. Tämä väkerrys ei täytä näistä mitään! Tämä on puhdasta "Ballmeria!" (lue: total bullshit).

Hymiökirjastoista puuttuu selkeästi yksi pieni kuvake; paskio. Jos sellainen olisi laittaisin sen tähän.[paskio]

Linkki Microsoftin sivuille samaan videoon

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Adobe Creative Suite 5 ulkona